*/ ?>
KOLEJOWY.
  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)

Łódź miasto idealne

Theatre Games


Specjalna Strefa Sztuki

EC1 Fundacja Łódzka



Łódź stolicą designu

Już po raz trzeci w ramach Festiwalu Łódź Design 2009 od 15 do 31 października spotkają się czołowi polscy i zagraniczni designerzy. Celem Festiwalu jest przegląd światowych trendów i prezentacja szeroko rozumianego designu – począwszy od form użytkowych, poprzez grafikę, architekturę aż po modę. W roku 2008 swoje prace wystawiło ponad 250 artystów. W wystawach i towarzyszących im wydarzeniach uczestniczyło ponad 20.000 gości.

 
Tunel pod Łodzią połączy dwa dworce

26 września 2009 r., przy wsparciu ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, podpisane zostało porozumienie pomiędzy Miastem Łódź, PKP PLK S.A., Instytucją Kultury „EC1 Łódź-Miasto Kultury” oraz Samorządem Województwa Łódzkiego w sprawie realizacji studium wykonalności dla tunelu średnicowego łączącego dworzec Łódź Fabryczna i dworzec Łódź Kaliska. Porozumienie to ma kluczowe znaczenie dla powodzenia całej inwestycji kolei dużych prędkości w Polsce, która docelowo połączy Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław.

 
Kolej na Łódź

23 lipca, dokładnie na 365 dni przed zamknięciem starego dworca i rozpoczęciem prac budowlanych przy Nowym Centrum Łodzi, wystartował pociąg-zegar, odliczający czas do wbicia pierwszego szpadla w kwartale ulic Kopcińskiego-Tuwima-Kilińskiego-Narutowicza Od rana podróżni dostawali premierowy numer „EC1 Dziennika Kolejowego”. Z numerem „365”, bo odliczamy czas wstecz, a numer „O” wyjdzie, gdy budowa ruszy. Rozdaliśmy tysiąc egzemplarzy, następne trafiły do pociągów na trasie Łódź – Warszawa.

 
365 DNI O 12:58

23 lipca z Łodzi do Warszawy odjedzie pociąg-zegar z nadrukowaną liczbą „365” symbolizującą 365 dni do wbicia pierwszej łopaty i startu prac przy ogromnym wykopie w kwartale ulic Kopcińskiego – Narutowicza – Kilińskiego – Tuwima. Z pewnością wielu uzna, że 365 dni to za wcześnie, a całe przedsięwzięcie jest niewykonalne, zbyt trudne, zbyt duże, za bardzo oderwane od rzeczywistości...

 
Ulica Parlamentarna w Brukseli

 


Newsletters
Regulamin


EC1 DZIENNIK KOLEJOWY

KWIECIEŃ-MAJ 2010
NUMER 211



LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2009
NUMER 291

Nowe Centrum Łodzi i Rynek Kobro

Łódź nigdy jeszcze nie stała przed taką szansą jak dzisiaj, by od nowa napisać swoją historię. W XIX wieku kołem zamachowym dla rozwoju miasta był rozkwitający przemysł włókienniczy, teraz pomysł Nowego Centrum Łodzi i Rynku Kobro opiera się na budowaniu miasta napędzanego energią kultury.