*/ ?>
KOLEJOWY.
  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)

Łódź miasto idealne

Theatre Games


Specjalna Strefa Sztuki

EC1 Fundacja Łódzka



Co ze stacją Łódź Centrum?

Wciąż trwają prace nad aktualizacją studium wykonalności kolejowego tunelu średnicowego w Łodzi. Nie wiadomo, czy łodzianie mogą spodziewać się budowy przystanku Łódź Centrum, który może stać się najważniejszym elementem nowego układu komunikacji zbiorowej w mieście.

 
Miasto przejęło teren firmy Enkev – można budować drogi przy Fabrycznym!


28 maja została wydana decyzja o Zezwoleniu na realizację Inwestycji Drogowej, a 3 czerwca teren przy ulicy Targowej 2 został przekazany wykonawcy. Przez teren fabryki Enkev przebiegnie realizowany w ramach budowy dworca Łódź Fabryczna fragment ulicy Nowotargowej.

 
Woonerf powstanie na Traugutta

Zarząd Dróg i Transportu ogłosił przetarg na budowę woonerfu na ulicy Traugutta między Piotrkowską i Sienkiewicza. Wkrótce będzie tędy biegła najkrótsza droga dla pieszych od dworca Łódź Fabryczna do historycznego centrum Łodzi.
 
Master Plan dla Nowego Centrum Łodzi przyjęty


Rada Miejska w Łodzi uchwaliła Master Plan jako nowelizację Programu NCŁ, który obowiązuje od 2007 roku. Wówczas został przegłosowany jednogłośnie. 21 maja 2015 roku za wprowadzeniem do niego zmian głosowało 25 radnych, a przeciwko – 9.


 
Rusza budowa tunelu na ulicy Niciarnianej

Ulica  pobiegnie pod torami kolejowymi. Bezkolizyjne rozwiązanie jest w tym miejscu konieczne, ponieważ po uruchomieniu dworca Łódź Fabryczna znacznie wzrośnie ilość pociągów przejeżdżających w tym miejscu. Już dziś do dotychczasowych połączeń dołączyłyby składy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a gdy powstanie upragniony tunel średnicowy, ta linia stanie się przelotowa dla większości połączeń przebiegających przez Łódź.  

 


Newsletters
Regulamin


EC1 DZIENNIK KOLEJOWY

KWIECIEŃ-MAJ 2010
NUMER 211



LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2009
NUMER 291

Nowe Centrum Łodzi i Rynek Kobro

Łódź nigdy jeszcze nie stała przed taką szansą jak dzisiaj, by od nowa napisać swoją historię. W XIX wieku kołem zamachowym dla rozwoju miasta był rozkwitający przemysł włókienniczy, teraz pomysł Nowego Centrum Łodzi i Rynku Kobro opiera się na budowaniu miasta napędzanego energią kultury.