*/ ?>
KOLEJOWY.
  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
EC1 Dziennik Kolejowy

Zbudować miasto od nowa – to jedyny projekt w Polsce o takiej skali i rozmachu. Wielkie wyzwanie, by śmiało pogodzić cenne inspiracje płynące z historii Łodzi z tworzeniem NOWEGO. Patronuje mu heroiczna odwaga rzeźbiarki Katarzyny Kobro, której imię będzie mieć Rynek w Nowym Centrum Łodzi. Artystyczna postawa, oryginalność, autentyczność, odkrywczość jej dzieła są tak samo nie do podrobienia, jak prawdziwa dusza miasta. W projektowaniu nowej Łodzi i jej elementów, o których napiszemy w kolejnych numerach „ Dziennika Kolejowego”, najważniejsze jest szukanie sposobów na budowanie wspólnoty. Sercem Nowego Centrum będzie Specjalna Strefa Sztuki – miejsce promieniujące energią, atrakcja dla łodzian i przyjezdnych – sąsiadujące z podziemnym dworcem. To dzięki sztuce Łódź odmieni swoje oblicze: nie tylko wizerunek, ale również charakter i funkcje. Jak w przeszłości przemysł, tak dzisiaj kultura stanie się kołem zamachowym rozwoju miasta. „Dziennik Kolejowy” to pismo na czas wielkiego wspólnego odliczania, do którego zapraszamy wszystkich łodzian. Będziemy pisać kronikę wyczekiwanego ciągu dalszego, zaczynając od trzyletniego prologu wypełnionego pracą już dokonaną, czyli tym, co wydarzyło się w sferze idei, planów, projektów, porozumień, umów i uchwał. To czas olbrzymich możliwości, czas pytań o przyszły kształt Łodzi. Dlatego odliczamy tak, jak liczy się czas do początku nowego millenium czy startu rakiety kosmicznej, czyli od największej liczby do najmniejszej. Do punktu, w którym zacznie się operacja na otwartym mieście. Od 365 do zera. Do dnia, w którym zostanie wbity pierwszy szpadel pod budowę Nowego Centrum Łodzi.

Podziel się
 


EC1 DZIENNIK KOLEJOWY

KWIECIEŃ-MAJ 2010
NUMER 211



LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2009
NUMER 291