*/ ?>
KOLEJOWY.
  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
KWIECIEŃ - MAJ 2010, NUMER 211

 

  
SPIS TREŚCI:

Strona 2:
DWORZEC FABRYCZNY CZEKA JUŻ DŁUGO
Strona 2: Centrum Łodzi: nowocześniejsze od modernizmu
Strona 3: Czy całe miasto może spóźnić się na pociąg?
Strona 3: Stary dworzec: przesunąć czy zabudować
Strona 4 i 5: ŁÓDŹ MIASTO IDEALNE
Strona 6 i 7: Fotografujemy Dworzec Fabryczny ; Budujmy Kobro City
Strona 8 i 9: PO CO BUDOWAĆ NOWĄ ŁÓDŹ
Strona 10: PO CO BUDOWAĆ NOWĄ ŁÓDŹ
Strona 11: PKP Intercity S.A. - Więcej za mniej
Strona 12: Daty w projekcie 
 




Strona 2 i 3:
Strona 2: 
DWORZEC FABRYCZNY CZEKA JUŻ DŁUGO
Kiedyś wjazdu do miast strzegły bramy i rogatki, a ich forma świadczyła o zamożności i prestiżu mieszkańców.

Strona 2:
Centrum Łodzi: nowocześniejsze od modernizmu
Nie jestem bezkrytyczny wobec całej idei budowy Nowego Centrum Łodzi.

Strona 3: Czy całe miasto może spóźnić się na pociąg?
Może. I co wtedy? Nic, zupełnie nic.

Strona 3: 
Stary dworzec: przesunąć czy zabudować
Dworzec mógłby zostać przeniesiony lub zrekonstruowany w najciekawszej architektonicznej formie, która funkcjonowała między latami 80. XIX w. i latami 30. XX w.


Strona 4 i 5:


Strona 4 i 5: ŁÓDŹ MIASTO IDEALNE
Dwa fascynujące projekty przekształcenia okolic dworca Łódź Fabryczna powstały tuż po pierwszej wojnie światowej. Punktem wyjścia był sporządzony przez Adolfa Goldberga „Schemat idealny nowoczesnego zakładania miast”, nawiązujący do wielowiekowej idei miasta idealnego. W biurze Goldberga zrodził się śmiały plan: cofnięcia linii kolejowej i dworca Fabrycznego o pięćset metrów w kierunku wschodnim. Na uwolnionym dzięki temu olbrzymim terenie miał powstać obszerny plac z wielkim gmachem nowego dworca, ratuszem, hotelami i całym szeregiem reprezentacyjnych budowli




Strona 6 i 7:








Strona 6 i 7:
  Fotografujemy Dworzec Fabryczny ; Budujmy Kobro City









Strona 8 i 9:





Strona 8 i 9:
PO CO BUDOWAĆ NOWĄ ŁÓDŹ
13 marca w Bielniku Kopischa przez trzy godziny dyskutowano o projekcie przebudowy Łodzi w rejonie dworca Łódź Fabryczna i elektrociepłowni EC1







Strona 10 i 11:





Strona 10:
PO CO BUDOWAĆ NOWĄ ŁÓDŹ c.d.

Strona 11: PKP Intercity S.A. - Więcej za mniej









Strona 12:







Strona 12:
Daty w projekcie
















Podziel się
 


EC1 DZIENNIK KOLEJOWY

KWIECIEŃ-MAJ 2010
NUMER 211



LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2009
NUMER 291